Session Speakers | Conférenciers des séances > Harley Chappell

Harley Chappell

posted on 10:15 AM, February 8, 2020
Chappell_Harley_233.jpg

Presenter, Advancing Collaboration and Innovation in Climate Adaptation through Cost Sharing

Harley Chappell is Chief of Semiahmoo First Nation, located in South Surrey on Semiahmoo Bay. He is the coastal First Nations representative on the Leadership Committee for the Lower Mainland Flood Management Strategy, facilitated by the Fraser Basin Council.  He is committed to preparing for climate change impacts and is the current coastal representative for the Emergency Planning Secretariat’s Leadership Committee.


Présentateur, Faire progresser la collaboration et l’innovation en matière d’adaptation aux changements climatiques grâce au partage des coûts

Harley Chappell est chef de la Première Nation Semiahmoo, située dans la baie de Semiahmoo au sud de Surrey. Il est le représentant des Premières Nations côtières au comité de direction pour la Lower Mainland Flood Management Strategy [stratégie de gestion des inondations dans la  région métropolitaine de Vancouver], chapeautée par le Fraser Basin Council. Il est engagé dans la préparation face aux conséquences des changements climatiques et est le représentant côtier actuel pour le comité de direction du Emergency Planning Secretariat [secrétariat de la planification des mesures d’urgence].