Session Speakers | Conférenciers des séances > Maureen Reed

Maureen Reed

posted on 1:32 PM, October 31, 2019
Reed_Maureen_84.jpg

Presenter, Exploring the gender dimensions of adaptation: Sharing insights from Canadian and international research

Dr. Maureen Reed is Professor at the University of Saskatchewan in the School of Environment and Sustainability.She has pioneered work on gender and forestry in the global north by incorporating feminist theory and gender-based analyses into studies of environmental governance in Canada. She is currently investigating how gender and culture affect the capacity of rural and Indigenous communities in Saskatchewan to respond to climate hazards.

Dr. Reed received the YWCA Women of Distinction Award for Lifetime Achievement in 2016 and the University of Saskatchewan Distinguished Researcher Award in 2017.


Conférencière, Explorer les dimensions sexospécifiques de l’adaptation aux changements climatiques : partage des enseignements tirés de la recherche menée au Canada et à l’international

Maureen Reed (Ph. D.) est professeure à la School of Environment and Sustainability [école d’environnement et de développement durable] de l’Université de la Saskatchewan. Elle a fait œuvre de pionnière dans le domaine du genre et de la foresterie dans le Nord en intégrant la théorie féministe et les analyses comparatives entre les sexes dans les études sur la gouvernance environnementale au Canada. Ses travaux actuels portent sur la manière dont le genre et la culture influent sur la capacité des communautés rurales et autochtones de la Saskatchewan à réagir aux catastrophes climatiques.

Mme Reed a reçu le Prix Femmes de mérite de la Fondation Y des femmes de Montréal (YWCA) pour l’ensemble de sa carrière en 2016 et le Distinguished Researcher Award [Prix des chercheurs émérites] de l’Université de la Saskatchewan en 2017.